Distributie Vandaag
-
Inhoud van de laatste nummers
|
|
|||||
|
Onze Dossiers
MVO Spelletjes en Speelgoed Melkproducten Ontbijt Producten zonder gluten Vleeswaren
-
Onze rubrieken
Distributie : Commercieel Urbanisme Franchise Shopper Marketing Veiligheid
Markten : Groenten en Fruit Kaas
- Historiek en inhoud
In januari 1960 werd het tijdschrift Distributie Vandaag geboren uit de samenvoeging van de bulletins “Documentatie” en “Nieuws”, twee publicaties die tussen 1958 en 1960 afzonderlijk werden uitgegeven door het Belgisch Comité voor de Distributie. Een huwelijk dat voorbestemd was om “het oeuvre van de onderneming te consolideren door een beter voorkomen en een grotere consistentie aan zijn publicaties te geven”, zoals het allereerste editoriaal in januari 1960 het uidrukte.
Van bij het begin wilde Distributie Vandaag zich profileren als « specialist op gebied van distributie, van de marketing afkomstig van de commerciële dienst van de producent, over de verschillende verkoopkanalen, tot aan de aankomst van het product in handen van de consument. Vanaf het verlaten van de productieketen tot aan finale gebruiker ! ».
Het was de bedoeling om in het tijdschrift van het K.B.C.D. een aantal actuele thema’s uit de distributiesector te ontwikkelen : opening van winkels, enquêtes over het beheer van ondernemingen, evolutie van verkoop- en verpakkingstechnieken, handelssectoren en voorstelling van gespecialiseerde literatuur. Het concept dat vandaag aan de basis ligt van het succes van ons tijdschrift werd dus reeds in 1960 uitgedacht, maar natuurlijk is ook Distributie Vandaag door de jaren heen aanzienlijk geëvolueerd om, met zijn grote diversiteit aan rubrieken en zijn mooie kleurenuitgave, uit te groeien tot de referentie bij uitstek voor de professionelen uit de distributiesector en hun partners uit de industrie.
Gedurende al die jaren heeft Distributie Vandaag samen met zijn lezers de opkomst van de moderne distributie van nabij gevolgd : het ontstaan van supermarkten, hypermarkten, commerciële centra, nieuwe specialisten, nieuwe verkoopformules en internationalisering. Het tijdschrift van het K.B.C.D. heeft bijgedragen tot de ontdekking, door distributiebedrijven, van nieuwe technologieën, nieuwe promotionele concepten, diversiteit van diensten aan de cliënteel en getrouwheidsformules. Dankzij zijn talrijke en regelmatig geactualiseerde dossiers heeft het voortdurend meegeholpen aan een betere kennis van de markten, de verschillende profielen van consumenten en de evolutie van de consumptietendensen.
Distributie Vandaag blijft wat het altijd geweest is : een professioneel tijdschrift ten dienste van de distributeurs en hun leveranciers.
Dit gespecialiseerde tijdschrift publiceert elke maand informatie over opvallende gebeurtenissen in de distributiesector, de evolutie van markten, nieuwe handelstechnieken en producten, kortom alle informatie waarmee fabrikanten en handelaars hun zaken dynamischer en efficiënter kunnen maken.
- Redacteuren
Directeur Generaal van het K.B.C.D. - Léon F. WEGNEZ
Directrice van de redactie - Isabelle WEGNEZ
Redacteuren : Marie BAUDOUR, Arnaud de FRANCHIMONT, Pierre DEMOLIN, Gilbert GEUDENS, Bernadette MERENNE, Martine VOGEL, Francine WERTH
- Advertising Department
Advertising Manager : Catherine de Villeneuve - Tel. : 02/345-99-23 - E-mail : catherine.devilleneuve@cbd-bcd.be
- Abonnementen en Boekhouding
Mady De Duffeleer - Tel. : 02/345-99-23 - E-mail : mady.deduffeleer@cbd-bcd.be
WEB Ontwerp en ontwikkeling : SYSCOL hosting en IT-diensten |
Copyright 1954-2024 : Koninklijk Belgisch Comité voor de Distributie - Tel: +32 (0)2 345 99 23 - |